10/12/2015

Dneska jsem k obědu dělala náš oblíbený fazolový burger. Původně jsem sem recept vůbec dávat nechtěla, ale pak jsem si říkala, že nápadů na bezmasá jídla není nikdy dost a rychle jsem ho cvakla, než do nás zahučel :-) Kvalita fotek tedy nic moc, hlavně aby to bylo rychle a mohlo se jíst...





Zkusím sepsat recept, i když já to dělám tak nějak od oka... (množství je na pět větších burgerů)

* 2 konzervy červených fazolí
* olivový olej
* 1 větší cibule
* 1 - 2 stroužky česneku
* cca 50g rozdrcených tortilových lupínků (nachos)
* cca 75 - 100g strouhanky
* sůl
* pepř
* půl lžičky kurkumy
* lžička římského kmínu
* lžička koriandru
* špetka (nebo víc) chilli

Na dokončení
* burgerové bulky
* majonéza (já do ní přidávám trochu jogurtu)
* rajče, kyselá okurka, salát, cibulka, prostě cokoliv, co máte rádi

Postup:
Na olivovém oleji osmahneme cibulku, přidáme česnek a koření a necháme rozvonět. Směs přidáme k fazolím, které jsme si rozmačkali (např. mačkadlem na brambory). Osolíme, přidáme drcené lupínky a postupně přisypáváme strouhanku, než bude mít hmota správnou konzistenci. Vytvarujeme burgery a opékáme je na grilovací pánvi cca 5 min z každé strany (někdy je peču i v troubě, potřené trochou olivového oleje).
Bulky jsem pekla podle Kitchenette, ale zřejmě jsem někde udělala chybu, protože po upečení chutnaly (i vypadaly) jako vdolky. V kombinaci s ostatními chutěmi ale nakonec byly dobré.

A protože mi ze včerejška zbyly dva bílky, upekla jsem ještě pár kávových pusinek...


Ze dvou bílků vyšleháme sníh, po částech zašleháme 100g cukru a dvě lžičky instantní kávy. Směs nastříkáme na plech pomocí cukrářského sáčku, pusinky posypeme mletými mandlemi a sušíme při teplotě 100°C asi hodinu a půl až dvě hodiny.




Burgery inspirované tímto receptem.



1 komentář: